תעשיית הרכב בישראל הפכה בשנים האחרונות לתחרותית ביותר בכל הקטגוריות. האמינות המכאנית של הרכב, רמת הבטיחות, שמירת הערך בשוק, העיצוב המתקדם ועוד פרמטרים, חשובים להצלחה או כשלון של דגם מסוים בישראל, וכולם נתונים בידי היצרן.

אבל ישנם פרמטרים המשפיעים על הצלחתו של הרכב בשוק, וקשורים דווקא בעבודת היבואן, כגון: הבאת דגם מסוים לישראל, זמינות הרכב במלאי, מהירות הבאת הרכבים ועוד. כל אלו חשובים מאוד בעבודה השוטפת ובפעילות האסטרטגית והשיווקית של יבואני הרכב בישראל, וכאן נכנסת העבודה מול נמלי הים.

חברת נמל אשדוד מצויה כעת בעיצומו של יישום התוכנית האסטרטגית של הנמל, כחלק מהמוכנות שלנו לעידן התחרות בנמלי הים. במסגרת התוכנית האסטרטגית, אנו מטפלים באופן נקודתי גם בשדרוג התשתיות, ייעול ושיפור הפעילות שלנו מול יבואני הרכב, וזאת כחלק מההבנה שבמהלך השנים הקרובות תימשך הפעילות, ואף תצמח, כמו המכוניות המיובאות לשוק הישראלי מדי שנה.

אז מה אנו עושים על מנת לשדרג את חוויית השימוש בנמל עבור תעשיית הרכב הישראלית? במהלך החודשים האחרונים הכנסנו מערכות טכנולוגיות חדישות אשר הפכו את הנמל להרבה יותר נגיש עבורכם. כניסות המובילים לנמל והזמנת התורים התפעוליים לטעינה ופריקה הם על בסיס מערכות ממוחשבות. הנמל בוחן הקמתו של מתקן ייעודי, ייחודי וראשון מסוגו בישראל לקליטה וניהול מלאי של 6,000 מכוניות בו זמנית. השימוש במתקן יאפשר אחסון רחב יותר של רכבים עם מינימום נזקים ומקסימום התייעלות בנושא כוח אדם וזמן מסירה ליבואן. המתקן יגדיל את כמות המכוניות שניתן לאחסן בנמל ויאפשר לנו לתת מענה טוב יותר לצורכי יבואני הרכב והקשחת הרגולציה בתחום.
טכנולוגיה נוספת שאנו עתידים להכניס לנמל אשדוד היא האפשרות למפות את כל הרכבים הנפרקים בנמל, דבר שיאפשר התייעלות גדולה בעבודתנו מול היבואנים. מיפוי של למעלה מ-35,000 אלף מכוניות לרמה שבה בכל רגע נתון יוכלו היבואנים לדעת בכל עת איפה ממוקם כל רכב, על פי משתנים של סוג, צבע וכו'. נתונים אלו קריטיים לעבודת היבואן שרוצה לתת שירות טוב ואיכותי יותר ללקוחותיו ולקצר את זמן ההמתנה של לקוחותיו לרכב החדש. אנחנו בחברת נמל אשדוד מתכוונים להפוך את החלום הזה למציאות.