בבוקרו של יום סגרירי הפתיע קארל בנץ את העולם והיה הראשון שהצליח לשלב מנוע בנזין בכלי רכב.

המדיה המנומנמת של סוף המאה ה – 19 בגרמניה כבר הייתה עייפה מניסיונותיו הבלתי פוסקים, שלא עלו יפה, והתייחסה בשוויון נפש לתלת האופן שנוצר, שלא נאמר באדישות.

אף אחד, ואפילו גם "ההזויים בחולמי הדור" לא העריך את גודלה של המצאה זו, והאופן שתשנה את עולמינו לעד.

13 שנים אחריו עשו זאת האחים רייט והעפיפון המסתורי שבנו. אחריהם כבר היו גם ביל גייטס, סטיב ג'ובס וכנראה גם אילון מאסק. היום כבר ברור לכולנו ששוק הרכב בעולם נמצא על סיפה של מהפכה. אולי אפילו, גדולה יותר ומסעירה יותר:

מה שהיה מנומנם ושגרתי שנים כה רבות, הפך להיות טכנולוגי, חדשני, תחרותי ועל ספקטרום האפשרויות הבלתי מוגבלות. כל דבר שנראה בלתי אפשרי הפך לאחרונה לבר-השגה. ברוב רובם של המקרים אף לנחלת הכלל.

מה יילד יום? הזדמנויות למכביר על הפרק, והן בלתי מוגבלות. אך איתן גם מגיעים אתגרים ואף גם סכנות.

והצרכן, גם הוא משתנה: מוצף במגוון האופציות וקצב השתנותם הופך לתובעני יותר, חסר סבלנות וסיבוכים, תקלות ואי התאמות.

רוצה שהכל יהיה: חדשני, אך מוכר ונגיש. טכנולוגי ומתוחכם אך פשוט להפעלה. בטוח ובטיחותי, אך לא מפחית מחדוות הנהיגה. חסכוני אך גם זול בעת הרכישה. ועוד ועוד.

 On one hand, When the going get stuff the tough gets going. On the other hand, In the middle of the difficulty lies opportunity.

עולם ההזדמנויות והמשברים בתעשיית הרכב נכנס למנהרת ההאצה ומעלה מהירות בקצב מסחרר.